NN6T#73


WYPIELĘGNOWANY SYF
 Nasza sztuka jest wypadkową specyficznej kultury miejskiej z Poznania oraz miejskiego chamstwa. Pokazujemy, że można w inteligentny i kulturalny sposób posłużyć się wulgarnym językiem – mówi Konrad Smoleński, tegoroczny laureat prestiżowej nagrody Fundacji Deutsche Bank Spojrzenia ✖  PUSTKA JAKO MOTOR DZIAŁANIA Susanne Burner opowiada o potencjale tego, co niewidoczne, związkach wiedzy ze sztuką oraz eksperymentalnym sposobie odkrywania nieujawnionych historii architektury ✖ ARTYŚCI A PROJEKTOWANIE SPOŁECZEŃSTWA Kuratorki wystawy Oczy szukają głowy do zamieszkania prezentowanej w Muzeum Sztuki w Łodzi zadały trzy pytania kilkorgu artystom w niej uczestniczącym: Jak postrzegasz relacje sztuki z awangardowymi postulatami włączenia artystów w organizację i projektowanie społeczeństwa? Gdzie widzisz możliwość podjęcia dialogu lub negocjacji w sztuce z nauką? Jak postrzegasz funkcje swoich prac mających charakter utopijnych modeli i prototypów? Odpowiedzieli: Tatiana Czekalska, Leszek Golec, Łukasz Skąpski i Monika Zawadzki ✖ UMIARKOWANA ZMIANA JEST BARDZIEJ RADYKALNA NIŻ RADYKALNA MYŚL BEZ ŻADNEJ ZMIANY Ze strategicznego punktu widzenia park Zuccottiego nie miał aż tak ogromnego znaczenia. Przyszłość ruchu to działania w poszczególnych dzielnicach i docieranie do społeczności, a nie czekanie, aż społeczności dotrą do nas. Ruch powinien odpowiadać na bardziej lokalne potrzeby. Abstrakcja nie motywuje ludzi do działania. Aby odnieść sukces, musimy uważnie wsłuchać się w to, co ludzie uważają za problematyczne –z Danielem Londonem, członkiem Komitetu Planowania Urbanistycznego przy Occupy Wall Street ✖ ZAPOMNIANA TRADYCJA NOWOCZESNOŚCI Wystawa miała opowiedzieć o historii dzielnicy i być drobnym kamyczkiem do zbudowania tożsamości Tarnowa. Okazała się jednym z największych przedsięwzięć wystawienniczych, z jakimi mieliśmy ostatnio do czynienia. Z Dawidem Radziszewskim, kuratorem projektu Tarnów – 1000 lat nowoczesności ✖ WYRAFINOWANE RÓWNANIA Obserwowanie przestrzeni publicznej i mechanizmów jej negowania, alternatywnego użycia przestrzeni, bez względu na to w jakim mieście i na którym kontynencie akurat mieszka, są dla niego istotną pożywką twórczą. Rozmowa z Danielem Malone, mieszkającym w Warszawie artystą nowozelandzkim ✖ ZMIESZANA, BRUDNOPISOWA Piotr Bekas zadaje pytanie: Czy młoda fotografi a działa na marginesie kultury na swoje życzenie, czy też upodobanie do tematów pobocznych, dokumentacji prywatności i hermetycznego języka sprawia, że staje się nieczytelna poza wąską grupą entuzjastów? ✖ SURREALIZM STOSOWANY  Rechowiczowie stosowali rodzaj „projektowania zrównoważonego”,czyli używali rozmaitych odpadów, co było zarówno tanie, jak i niezwykle efektowne, a następnie łączyli je z malarstwem, wymyślając w ten sposób zupełnie nową technikę –  rozmowa z Klarą Czarniewską, autorką książki Gaber i Pani Fantazja o Gabrielu i Hannie Rechowiczach  OCZYSZCZAJĄCY HAFT Sztuka jest po to, żebyśmy zdawali sobie sprawę, z tego, że życie to więcej niż sranie, spanie i jedzenie – czyli co ludzie mówią artystce Monice Drożyńskiej

Cały Notes zobaczysz ++TUTAJ

nn6t #73 zrealizowany został ze środków:
Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Miasta Stołecznego Warszawy

 

Korzystając z serwisu internetowego Fundacji Bęc Zmiana wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Pliki cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj.